Tankar i affären.

image16
Alltså, vad fan är det med folk?

Jag tillhör de som alltid har otur i köer i affärer. Det är alltid i "min" kö som de dyker upp;

*Den senile som ska betala med 50-öringar och ojar sig över hur dyrt allt har blivit.

*Damen som har samlat på sig 64 rabattkuponger på kattmat, åderbråckskräm osv...

*Det nedpissade fyllot som ska köpa två folköl för att klara förmiddagen.

*Den übersociala kärringen som ska dra hela sin livshistoria för kassörskan.

Osv. osv...

Dessutom får jag alltid praoeleven i kassan, ni vet den där korkade blonderade tuggummituggande kossan som inte kan byta rulle i kassaapparaten. Eller räkna till 20 utan att ta av sig skorna...
"Jag har ingen hjärna, men stora tuttar, så jag får sitta här...".

Nåväl, idag var jag och handlade och framför mig stod det en kärring som hade fått betala 8 kr för mycket tidigare för sin jävla fläskfilé. Tanten hade lusläst kvittot vid hemkomsten och upptäckt att hon blivit bedragen.
Så hon tar bilen (!) och åker tillbaka till affären för att kräva upprättelse av kassörskan. Givetvis var det inte samma som tidigare, men det kvittade, tanten skällde på i alla fall. Det tog fan i mig tio minuter extra på grund av skällandet.

Samtidigt som min djupfrysta mat värmdes upp i takt med humöret...


Jag kan tillägga att med den röven så behövde hon definitivt ingen fläskfilé.


Kommentarer
Postat av: mejsel

Fördomsfull du är mot kassör(skor).. lågt! - Jävligt lågt ;)

2008-01-23 @ 23:07:02
Postat av: skalman

Känner igen allt!! Man blir bara så sur

2008-01-23 @ 23:32:13
Postat av: Bumbi

Du som e så stor får väl flytta på dom som står i vägen!:)

2008-01-24 @ 00:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0