Snart är det jul.

Jag hatar att julhandla.
Eller egentligen så hatar jag allt folk(?) som springer i vägen för mitt shoppande.

Affärerna är fulla av menlösa, förvirrade och lobotomerade idioter som beter sig som en fårskock utan vare sig vallhund eller egna ögon.

När man väl svurit och armbågat sig fram till kassan dyker nästa fåne upp, nämligen den blonderade, tuggummituggande och fullständigt inkompetenta prao-eleven bakom disken.

Hon (oftast) verkar ha snubblat in på personalkontoret av misstag, troligen vilse från tuggummihyllan, och fått anställning enbart pga sitt utseende.
Den typen av människa som kan gå vilse i en telefonkiosk och som ej kan räkna till 20 utan att ta av sig skorna.

Efter 10 minuters felslag på kassaapparaten och åtskilliga blånader i ryggen efter de andra kundernas bristande förmåga att bilda en kö så springer jag i begynnande panik bort mot bilen och åker så fort som folkracebanan som kallas parkeringshus tillåter därifrån.

Nästa år ska jag handla allt på internet. Vilket kommer att innebära arga samtal till kundsupporten på jakt efter mina varor som råkat hamna i Uganda.

Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahahaha, klockrent!

2007-11-16 @ 11:10:37
URL: http://jojohoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0