En liten fundering ....

Fick "Västeråsaren" eller vad den numera heter i brevlådan tidigare.
För att förtydliga för icke-Västmanlänningar så är det en gratistidning som kommer en gång i veckan.

Egentligen är "tidningen" bara ett sätt att komma förbi folks ingen reklam tack-skyltar genom att varva annonserna med en vecka gamla nyheter som ingen jävel ens brydde sig om när de var färska.

"Samhällsinformation" kallas detta av någon märklig anledning. På ren svenska innebär det värdelöst papper.
Alltså Västeråsaren och valsedlar från vänsterpartiet vilket har det gemensamt att de inte ens duger till att torka sina ädlare delar med.

Hursomhelst så var jag precis på väg ut då så jag mötte utdelaren i trappen. Jag frågade om det för en gångs skull stod nåt vettigt i den där tidningen.
Jag fick en mordisk blick innan han försvann.

Måste vara surt att ha ett jobb där man kan ersättas av ett tidningsställ...


Kommentarer
Postat av: Designa din blogg

Hej där! Kika gärna in på min blogg och hitta en massa tips om hur du kan göra din blogg unik genom lite små designfinesser.. finns många tips om hur du kan gå tillväga..=)

2007-11-01 @ 02:14:03
URL: http://designadinblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0